donderdag 18 augustus 2011

Hofje

Het is wel eens tijd om weer eens wat te schrijven en te laten zien,al heb ik niet zoveel gedaan.
Er waren ook andere zaken,die tijd en aandacht vroegen.(vakantie,jam maken,niet tegelijkertijd)
Nu ben ik weer bezig met 1 :24,een maatje kleiner dus.Het huisje lag er maar in delen,dus heb ik het eerst maar eens in elkaar gezet en gebeitst.Toen raampjes geplakt,lampjes gehangen,behangen en vloerbedekking gelegd.Men moet ook van alle markten thuis zijn als poppenhuisbouwer! Ondertussen lekker grasduinen in de voorraad meubeltjes om uit te zoeken,wat ik kon gebruiken.

Dat vergt heel wat nadenken en puzzelen,maar wel leuk.Het wordt dus het huis van een  (jonge)vrouw.Met veel echt vrouwelijke details,roze slaapkamer b.v.Hoe het uiteindelijk zal worden,weet ik niet,zoals gewoonlijk.Ik zie wel .Eerst nog de gordijnen maken,dan is de stoffering klaar en kan het inrichten beginnen.Daar verheug ik me op,het is zo leuk om dingen te bedenken,te maken,oplossingen te verzinnen en dan het resultaat te zien!Na dit huisje heb ik er nog een paar van dezelfde serie,ik had er dus al 2,zag ik er op Marktplaats 2 aangeboden! De verleiding was te groot,ook al zou ik geen huizen meer kopen, dit zijn maar kleintjes ,die tellen niet zo erg mee!Ik heb ook al een idee voor de bestemming van die 2 ,een school en een  "pub"  Maar het  zal nog wel even duren,voordat ze aan de beurt zijn.

1 opmerking:

simoneannemone zei

Je hebt de komende tijd weer genoeg te doen om je huisjes af te krijgen.

Dat is ook een goed excuus: Kleine huizen tellen niet mee........

liefs,
saskia