dinsdag 29 maart 2011

Het hofje

Mijn nieuwe project.Eigenlijk zijn er 2,maar eerst komt deze aan de beurt.Het is een 1:24 bouwpakket.
Dus de helft van de gangbare poppenhuismaat 1:12.
Ik heb al 2 van deze huisjes gemaakt,alleen heb ik die niet zelf gebouwd,deze keer wil ik dat wel doen.

Dit zijn de huizen die al klaar zijn,de bovenste wordt bewoond door een jong  paar,in verwachting van het eerste kind.De a.s. vader is bezig de box in elkaar te knutselen.
In het onderste huis woont een ouder echtpaar(oma en opa?)De slaapkamer is tevens hobbykamer,er was ruimte genoeg voor werktafels.
Het volgende huisje wordt een soort studentenhuis.Met meisjesstudenten(ik heb veel meisjespopjes)
Ze kijken samen televisie,of hebben een feestje.Dat weet ik nog niet.Zie wel hoe het zich ontwikkelt.
Eerst heb ik de voorgestanste onderdelen losgemaakt,de cijfers erop gezet,zoals ze op de tekening staan.Daarna min of meer in elkaar gezet om te kijken hoe het wordt.Nu moet het weer uit elkaar om gebeitst te worden.Ik moet nog een naam voor de 3 huisjes samen verzinnen,ze komen naast elkaar te staan.(er hoeven geen kasten voor verzaagd te worden of iets  dergelijks)voorlopig  noem ik het het hofje.

tekening met cijfers




onderdelen
  
voorkant


achterkant
 Het andere project is een 1:12 huis,dat ik kant en klaar gekocht heb,maar opgeknapt moet worden,maar daarover later.

1 opmerking:

simoneannemone zei

Hoi,

Ben heel benieuwd hoe het studentenhuis er uiteindelijk uit gaat zien!

Liefs,
Saskia